Luna prăjiturilor : Brioșe "Pădurea Neagră"

Ingrediente pentru brioșe:

  • 3 ouă
  • 100 ml unt topit
  • 200 g făină
  • 6 linguri pudră
  • 2 linguri cacao
  • 50 g ciocolată amăruie
  • 1 plic zahăr vanilat
  • 1/2 linguriță bicarbonat
  • 7-8 cireșe tari
  • un praf de sare
Ingrediente pentru cremă:

  • 100 g ciocolată amăruie (care să aibă peste 50% cacao)
  • 50 ml frișcă lichidă
Ingrediente pentru ornare:

  • 300 g frișcă lichidă
  • 1 plic întăritor frișcă
  • 1 lingură zahăr pudră
  • ciocolată amăruie
  • zahăr tos
  • cireșe


  Pentru brioșe : Cireșile le-am spălat, le-am scos sâmburii și tăiat mărunt. Albușurile în care am pus un praf de sare, le-am bătut spumă cu 4 linguri de zahăr pudră și zahărul vanilat. Gălbenușurile bătute spumă cu 2 linguri de zahăr pudră, le-am amestecat cu făina alternând cu untul topit, am adăugat bicarbonatul stins cu puțin oțet, cireșele tăiate mărunt, cacaua și ciocolata topită, apoi am turnat ușor peste albușuri amestecând de jos în sus. Am uns forma de brioșe cu puțin unt topit, am umplut doar 3/4 din formă, apoi le-am copt în cuptorul preîncălzit 20 de minute. După ce le-am răcit 10 minute, le-am scobit cu o linguriță și le-am umplut cu cremă.
  Pentru cremă : Într-un vas așezat într-o baie de aburi, am topit ciocolata, apoi trăgând vasul de pe foc am amestecat-o cu frișca lichidă.
  Pentru ornare : Am bătut frișca bine, i-am adăugat întăritorul și zahărul pudră, apoi am ornat brioșele. Deasupra fiecăreia, am așezat câte o cireașă scăldată în ciocolată topită și presărată cu zahăr tos. Am presărat cu ciocolată amăruie dată prin rozătoare brioșele.

Poftă bună!

Comments

Popular Posts