Luna prăjiturilor : Amandine

Ingrediente pentru blat:

  • 15 ouă
  • 15 linguri de zahăr
  • 11 linguri de făină
  • 4 linguri cacao
  • zahăr vanilat
Ingrediente pentru cremă:

  • 500 g ciocolată
  • 500 ml frișcă lichidă
  • 150 g zahăr
  • 1 esență rom
Ingrediente pentru sirop:

  • 300 g zahăr
  • 300 ml apă
  • 2 linguri cacao
  • esență de rom
Ingrediente pentru fondant:

  • 1 kg zahăr
  • 500 ml apă
  • 100 g glucoză lichidă (sau miere)
  • 4 linguri cacao

    Din ingredientele de mai sus, se face un blat de cacao pe care l-am copt într-o tavă cu dimensiunile 36-36 cm. După ce blatul s-a răcit bine, l-am tăiat în două, am așezat prima foaie în tavă, am însiropat-o cu siropul fiert și răcit, după care am pus un strat de cremă pe care am preparat-o astfel: ciocolata ruptă în bucăți mici am amestecat-o cu frișca și zahărul la foc mic până ce s-a topit bine. Compoziția astfel obținută se ține cam 2 ore la frigider după care se spumează cu mixerul la putere mare. După ce am aplicat stratul de cremă, se pune și a doua foaie de blat, o însiropăm bine și introducem tava la frigider cel puțin 5 ore. Se porționează în pătrat cu latura de 6 cm și se glasează în fondantul de cacao. Se decorează un grătar de ciocolată sau cu câte o avelină de cremă. 

Poftă bună!

Comments

Popular Posts